انواع اجاق گاز و گريل

تاسيس آشپزخانه صنعتي

انواع اجاق گاز و گريل

۹۲ بازديد

دستگاه قهوه ساز شني ، وسيله اي است كه در كشور تركيه توليد مي شود با اين حال مهندسان ابتكار استيل موفق به ساخت اين دستگاه در داخل كشور شده‌اند. ارتفاع اين دستگاه نسبتا زياد است اما در زير آن يك رادياتور وجود دارد كه از زير نيز شن ها را گرم نگه مي دارد. به غير از اين، دو عدد شمعك نيز روي سيني مخصوص شن تعبيه شده است. شن حرارت را به خوبي در خود حفظ مي كند و به سرعت نيز گرم مي شود. بنابراين جهت دم كردن قهوه بسيار مناسب است.

بخش هاي بالايي و بدنه دستگاه از ورق استيل ساخته شده اند. كليه قطعات با كمك جوشكاري مناسب و دقيق به خوبي به يكديگر متصل مي شوند. در نتيجه، امكان ريزش شن از درزهاي آن وجود ندارد.

ديسپلي فست فودي كوچك

ديسپلي فست فودي كوچك يك دستگاه با ابعاد مناسب جهت استفاده در رستوران و فست فودي هاي مختلف است. در داخل اين ديسپلي مواد غذايي مختلفي از جمله مرغ سوخاري، مرغ كنتاكي، سيب زميني سرخ شده و غيره قرار مي گيرند. اين ديسپلي كليه مواد غذايي را در دماي مناسبي نگهداري مي كند. درنتيجه، از زمان آماده سازي تا زمان سرو غذاها كاملا سالم و بهداشتي و تازه خواهند ماند.

حرارت مورد نياز اين دستگاه توسط يك المنت فراهم خواهد شد كه ميزان دماي آن قابل تنظيم است. موضوع مهمي كه در مورد انواع ديسپلي مطرح مي شود؛ عايق بودن است. در صورت عايق نبودن، حرارت توليدشده در داخل دستگاه به هدر مي رود و موجب اتلاق انرژي خواهد شد. در ساخت نماي اين دستگاه، از شيشه سكوريت نشكن استفاده مي شود كه در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالايي دارد.

از جمله عوامل ديگري كه مقاومت و كيفيت اين دستگاه را افزايش مي دهد؛ استفاده از رنگ كوره اي الكترواستاتيك براي بدنه آن است. در نمونه هاي توليدي، بيشتر از رنگ مشكي استفاده مي شود. با اين حال امكان انتخاب رنگ براساس خواست مشتري نيز وجود دارد.

اجاق گاز صنعتي فردار ۹ شعله

در ساخت اجاق گاز صنعتي فردار ۹ شعله دو دستگاه كاربردي و مهم در رستوران ها، يعني اجاق و فر تركيب شده است. اجاق دستگاه داراي ۹ شعله است كه در سه طبقه جدا از هم و در هر طبقه سه شعله قرار دارد. طبقات ۱۰ سانتي متر با يكديگر فاصله دارند.

قسمت فر كه در زير اجاق قرار دارد؛ جهت پخت پيتزا و شيريني مناسب است. با توجه به اهميت حفظ حرارت، اطراف فر با كمك پشم شيشه به خوبي پوشانده مي شود. كليه بدنه دستگاه از جمله بدنه بيروني فر از ورق استيل خشدار ساخته شده است. به همين جهت در برابر رطوبت، دماي بالا و ساير عوامل محيطي دوام و ماندگاري زيادي خواهد داشت.

اين محصول قابليت اتصال به گاز شهري يا گاز كپسولي را دارد و در كيترينگ ها و رستوران هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد. نكته مهمي كه در طراحي اين اجاق گاز رعايت شده است؛ عدم افت فشار جريان گاز در مواقع استفاده از تمامي شعله ها است. با استفاده از اين ويژگي روي تمامي ۹ شعله امكان پخت غذا با ميزان حرارت مورد نياز در يك زمان فراهم مي شود.

گريل ذغالي ايستاده فن دار

گريل ذغالي ايستاده فن دار دستگاهي است كه در آن تنها از حرارت ذغال جهت پخت و گريل مواد غذايي استفاده مي شود. روي اجاق دو عدد سيني گريل چدني قرار دارد كه ابعاد آن ها ۴۰*۷۰ است. جهت گريل كردن مواد غذايي تنها بايد آن ها را روي چدني ها قرار دهيد و بلوور زير دستگاه را نيز روشن كنيد. بلوور يا دمنده قطعه‌اي است كه وظيفه گداخته سازي ذغال ها را برعهده دارد. دمنده مناسب جهت اين اجاق ۲٫۵ اينچي است و با برق تك فاز كار مي كند.

ذغال و حرارت ناشي از موجب خوردگي و از پوسيدگي فلزات مختلف مي شود اما استيل ضد زنگ متريالي است كه در برابر كليه عوامل محيطي مقاومت مناسبي از خود نشان مي دهد. به همين جهت نيز براي بدنه و كلاف پايه هاي اجاق گريل از ورق هاي استيل باكيفيت استفاده مي شود.

اجاق گاز روميزي ۶ شعله صنعتي

اجاق گاز روميزي ۶ شعله صنعتي يك اجاق گاز كاربردي و مناسب است كه در آشپزخانه هاي كوچك موجب استفاده بهينه از فضا خواهد شد. اين اجاق ۶ عدد شعله مجزا دارد كه هر يك داراي يك رويه چدني ۲۰*۲۰ سانتي متري هستند. جهت حفظ استحكام و ثبات اجاق، در قسمت پايه ها از كلاف آهن سنگين استفاده مي شود اما بدنه دستگاه از جنس استيل ضد زنگ ساخته خواهد شد.

اين محصول قابليت اتصال به گاز شهري يا كپسولي را دارد و به كمك ۶ عدد دستگيره دسته كاردي استاندارد ميزان گاز مصرفي آن كنترل خواهد شد.

دستگاه گريل ساندويچ ساز

دستگاه گريل ساندويچ ساز وسيله اي است كه با استفاده از آن مواد پروتئيني مختلف همچون مرغ، ماهي، گوشت و حتي سبزيجات گريل مي شوند. رويه هاي اين ساندويچ ساز از تفلون مرغوب ساخته شده اند. به همين خاطر موادغذايي يه بدنه نمي چسبند. پس از هر مرتبه استفاده از رويه ها بايد شستشو شوند. اين شستشو به مرور زمان به رويه تفلون آسيب مي زنند. در اين دستگاه از رويه هاي تفلون ضخيم و مرغوب استفاده مي شود كه ماندگاري مورد نظر شما را در دراز مدت تامين كند.

بدنه اين دستگاه گريل كوچك و روميزي از استيل ضدزنگ ساخته مي شود كه بتوان لكه هاي روغن و مواد غذايي برجاي مانده را به راحتي پاك كرد. درجه حرارت داخل ساندويچ ساز بوسيله المنت و نشانگر مدرج روي آن تنظيم خواهدشد. به غير از اين دستگاه يك ترمينال سراميكي نيز دارد.

منبع: ابتكار استيل

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.